Transportní vrstva nebo zubová strana řemene může být mechanicky opracována s ohledem na specifické požadavky dopravních aplikací. Například pro zlepšení celkové ohebnosti řemene lze transportní vrstvu opatřit příčnými drážkami.
Konstrukce PU ozubených řemenů s transportní vrstvou
Teplotní vlivy
Při transportu horkých předmětů (nad 70 °C) je nutné zajistit co nejkratší kontakt s řemenem tak, aby nedošlo k prohřátí jeho střední části nad 70 °C. Krátkodobě může být řemen s transportní vrstvou vystaven i vyšším teplotám, je-li zajištěno jeho dostatečné chlazení.
Při teplotách nad 60 °C může dojít k nepatrnému snížení únosnosti zubů řemene. Dodatečnou bezpečnost při návrhu řemene zohledňující tento teplotní vliv volíme pouze v případě vyššího zatížení.
Při nízké okolní teplotě klesá ohebnost transportní vrstvy a flexibilita ozubeného řemene, z tohoto důvodu je potřeba použít řemenice o větších průměrech.
Údaje o minimálních průměrech řemenic jsou stanoveny pro okolní teplotu 20 °C a obvodovou rychlost do 1 m/s za předpokladu nízkého zatížení transportovaným předmětem.
Použití na řemenicích s menšími než minimálními doporučenými průměry konzultujte s našimi specialisty.
Mechanické opracování
Ozubené řemeny opatřené transportní vrstvou mohou být pro zlepšení funkčnosti mechanicky opracovány.
Dopravní řemeny s vyšší transportní vrstvou mají omezenou ohebnost, z tohoto důvodu je potřeba použít řemenice o větších průměrech. Ohebnost transportní vrstvy lze navýšit pomocí příčných řezů nebo příčným drážkováním. Pro zlepšení synchronizace dopravy a polohování je možné transportní vrstvu opatřit frézovanými drážkami.