Díky úzké spolupráci společnosti item a Haberkorn Vám nyní můžeme představit sofistikovaný projekt na přepravu dílů přes komunikaci ve výrobní hale. Výsledkem jsou dva mosty z trubkového systému LPS, pracující bez pohonů, senzorů a elektřiny.
Díky úzké spolupráci společnosti item a Haberkorn Vám nyní můžeme představit sofistikovaný projekt na přepravu dílů přes komunikaci ve výrobní hale. Výsledkem jsou dva mosty z trubkového systému LPS, pracující bez pohonů, senzorů a elektřiny.
Již v roce 2016 se firma TPCA Kolín (Toyota Peugeot Citroën Automobile Czech) začala intenzivně zajímat o karakuri aplikace a jejich možnosti.
Na základě tohoto zájmu se uskutečnilo také školení pro zaměstnance TPCA a následně se realizovalo několik menších projektů. V letošním roce se na nás pracovníci TPCA obrátili s požadavkem na přepravu materiálu přes komunikaci ve výrobní hale. Postupně za podpory společnosti item vznikly 2 samostatné karakuri mosty pro dopravu dílů.
První základní most slouží k dopravě dílů na plastových paletách od operátora před komunikací až k operátorovi za komunikací. Most se skládá z první věže, kde je integrované KLE lineární vedení, které se využívá jako výtah palety s dílem. Na věž navazuje přímý úsek, který vede nad cestou. Zde je paleta přepravena přes cestu, za pomocí vozíku spojeného s vozíkem výtahu (KLE vedení), lankem přes kladkový mechanismus.
Tímto jsme docílili bezproblémového chodu palet nad komunikací i přes minimální sklon dráhy. Dále za komunikací dochází ke kolmému přejezdu palety s dílem a dopravě k druhé věži, již po šikmé dráze, kde sjede paleta až k operátorovi u linky pomocí protizávaží.
Druhý most slouží k dopravě prázdných plastových palet a k jejich následnému stohování.
Výsledkem je nejen funkční karakuri most, který firmě TPCA zjednodušil a zefektivnil dopravu materiálu přes komunikaci, ale hlavně velmi dobře proškolený a zkušený tým specialistů, na již náročnější karakuri aplikace, tvořených ze stavebnicového systému item.